گراف های مقسوم علیه صفر مسطح

پایان نامه
چکیده

برای حلقه ی جابجایی و یکدار r ، گراف مقسوم علیه های صفر حلقه ی r ، که با ( ?(rنشان داده می شود، گرافی ساده است که رأس های آن همه ی مقسوم علیه های صفر نابدیهی r، هستند و دو رأس متمایز x و y مجاور هستند، اگر و تنها اگر xy = 0 . در این پایان نامه به پرسش اندرسون لیوینگستون و فرزیر که گراف مقسوم علیه صفر کدام یک از حلقه های جابجایی متناهی مسطح است، پاسخ داده شده است.اساس کار بر پایه ی پژوهش های اکبری، میمنی و یاسمی است که نشان دادند گراف مقسوم علیه صفر هر حلقه ی موضعی متناهی با مرتبه بیشتر از 32که میدان نباشد،مسطح نیست اما آنها این مسئله را در موردحلقه -های موضعی از مرتبه 32 بدون پاسخ باقی گذاشتند. در این پایان نامه به این پرسش پاسخ داده شده است ?در واقع نشان داده شده است که گراف مقسوم علیه صفر هر حلقه موضعی با بیش از 27 عضو که میدان نباشد مسطح نیست. به علاوه تمامی حلقه های جابجایی موضعی متناهی که گراف مقسوم علیه صفر آنها مسطح است ، تعیین شده اند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گراف مقسوم علیه صفر مسطح و گراف های r- بخشی کامل

فرض کنید r یک حلقه جابه جایی و یکدار و z(r) مجموعه مقسوم علیه های صفر آن باشد. گراف مقسوم علیه صفر r) )? را به حلقه r نسبت می دهیم که مجموعه رئوس آن z(r)-{0} می باشد و دو نقطه متمایز x,y به هم متصلند اگر و تنها اگر xy=0. در این پایان نامه نشان می دهیم کدام حلقه های متناهی دارای گراف مقسوم علیه صفر مسطح هستند و حلقه های موضعی 32 عضوی که میدان نمی باشند و گراف مقسوم علیه صفر آن ها نامسطح است را ش...

15 صفحه اول

گراف های مقسوم علیه های صفر بدون دور به طول ۴

در این مقاله یک طبقه­بندی از تمام حلقه­های جابه­جایی یکداری که گراف­های مقسم صفرشان بدون دور به طول 4  باشند، ارائه می­دهیم.

متن کامل

گراف های مقسوم علیه صفر نامتناهی

یکی از شاخه های جدید جبر، جبر ترکیبیاتی است که به ارتباط میان جبر و گراف پرداخته و خواص آن ها را بیان می کند. در این پایان نامه، به ارتباط میان عناصر مقسوم علیه صفر حلقه و گرافی که بتوان به آن ها متناظر کرد، می پردازیم و بیان می کنیم که در چه صورت این گراف، مسطح است. همچنین مفهوم مسطح بودن را از صفحه به سطوح با عدد گونای حداکثر یک، تعمیم می دهیم. و حلقه هایی را که گراف متناظر با آن ها از عدد گو...

گراف مقسوم علیه صفر حلقه های خاص

در این پایان نامه ما گراف مقسوم علیه صفر حلقه جابجایی را در حالتی که حلقه یک حلقه منظم ون نیومن یا یک حلقه کاهش یافته است، مورد مطالعه قرارمی دهیم.

15 صفحه اول

گراف مقسوم علیه های صفر یک حلقه

در این پایان نامه به بررسی گراف مقسوم علیه های صفر یک حلقه می پردازیم. فرض کنید r یک حلقه باشد. در ابتدا گراف مقسوم علیه صفر را نسبت به یک ایدآل بررسی می کنیم سپس گراف مقسوم علیه های صفر را برای مجموع مستقیمی از حلقه ها و حلقه های غیر تعویضپذیر و حلقه های سری توانی و چند جمله ای بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

گراف مقسوم علیه های صفر حلقه جابجایی

در این پایان نامه،هدف اصلی بررسی و مطالعه رأس های برشی گراف های مقسوم علیه صفر حلقه های موضعی وغیرموضعی متناهی است. همچنین ما به بررسی رأس های برشی گراف های مرتبط به حلقه گالوا می پردازیم . در نهایت رأس های برشی و مجموعه های برشی حلقه ) ? (zni را با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار می دهیم . مطالب این پایان نامه برگرفته از [11] و [9] می باشد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بوعلی سینا - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023